pátek 12. ledna 2018

Fleesová čepice

A ještě jedna jednoduchá věc pro začátečníky: fleesová čepice. Potřebujeme jen jednu či dvě barvy fleesu. Případně nějakou nášivku. A trochu fantasie.


Střih jsem zakoupila v burdě, ale upravila jsem si ho. A jak jsem teď koukala, tak už není ke koupi.

Jak na vlastní střih
1. změřte obvod hlavy
2. změřte délku od spodního lalůčku ucha k druhému spodnímu lalůčku ucha (přes temeno hlavy).

Z těchto rozměrů budete vycházet při výpočtu velikosti střihu čepice.
Já mám od ucha k uchu 42 cm a obvod hlavy 53 cm.

* 53 cm vydělím 4 díly střihu čepice tzn. 53/4 = 13.25 cm (spodní část střihu čepice bude 13.25 bez přídavků na švy).
* 42 cm vydělím 2 a dostanu výšku čepice tzn. 42/2 = 21 cm

Upravte střih níže podle Vámi vypočítaných rozměrů:


Šijeme čepici:

1. Střih vystřihněte 4x, přidejte přídavky na švy.
2. 2 díly dejte na sebe lícem k líci a sešijte podél jedné strany. Provedeme stejně i s druhými dvěma díly.
3. Dvojdíly dáme na sebe lícem k líci a sešijeme. Tím nám vznikne základ čepice. Teď je vhodný moment na vyzkoušení čepice, případné zúžení apod.
4. Vystřihneme si "rantl" pro čepici. Dlouhý u mě 55 cm (53 cm plus 2 cm na švy), široký dle libosti cca 14 cm (včetně přídavků) - pokud chceme dvojitý. Jednoitý 8 cm včetně přídavků.
5. Rantl nejprve sešijeme na kratších stranách k sobě. Pak přeložíme na polovinu u dvojitého.
6. Neumím to teď přesně popsat jak sesadit čepici. Já to dělám tak, že si dám čepici na hlavu, tak jak bude, přes ní dám rantl tak jak bude a založím si okraje dovnitř, chytím, přišpendlím. Sundám z hlavy a přišpendlím podle prvního špendlení i zbytek.
Kdo chce tak ještě před sešitím vloží uši.
7. Ušiju kolem dokola. Kdo chce může ještě dozdobit výšivkou. A máme hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat