pátek 12. ledna 2018

Palcové rukavice

Dneska jsem se vrhla na ušití palcových rukavic pro syna. Mám tu totiž jedny nepromokavé kalhoty, ze kterých už děti vyrostly a jsou neprodejné, kvalita už není nic moc. Ale na rukavice budou ještě super.

Rukavice palcová strana
Rukavice z venku











Co potřebujete:
- nepromokavou látku
- fleece
- gumičku na stažení a "stahovátko"
- pevnější niť

Nejprve jsem si vyrobila střih podle návodu zde:
http://tafanas.blogspot.cz/2015/11/jak-vytvorit-strih-na-rukavice-tak-se.html

Jen pozor, není tam úplně jasně stanovená délka palce (C) a já ho nakonec ušila malý. Tak příště bych ho šila větší a případně dodatečně zmenšila - to není v tomto střihu žádný problém.

Ještě jsem pak upravila střih tak, že jsem dolní část rukavice více rozšířila a prodloužila.

Pak jsem šila podle návodu zde:
http://tafanas.blogspot.cz/2015/02/rukavice-na-poradnou-koulovacku.html


Ale nedělala jsem zapínání na suchý zip, ale stahování. 

Postup na stahování:
1. Postupovala jsem tak, že jsem ušila vnější a vnitřní díl podle návodu. Jen jsem ho sešila po celém obvodu. Pak jsem vnitřní rukavici otočila lícem dovnitř a vsunula do rukavice vnější (ta je otočená lícově).
2. Dala jsem šev na šev a pěkně vyrovnala, našpendlila na 2 místech.
3. Ustřihla jsem 5 cm široký proužek, dlouhý jako obvod rukavice a sešila jsem jeho kratší strany k sobě. Při sešití jsem udělala malou vychytávku!  Sešila jsem první 1 cm, pak jsem nechala 1 cm mezeru a zbytek jsem zase sešila. Nesešité místo bude sloužit k navlečení gumičky a následně k utahování.
Ze sešitého proužku látky vznikla jakási "obruč", kterou jsem přepůlila tak, aby mi po našití vznikl tunýlek.
4. Nasadila jsem na rukavici a přišila po obvodu. Entlovat není třeba fleece ani nepromokavá látka se nepáře.
5. Protáhla jsem tunýlkem gumičku a nasadila do "stahovadla". Konce gumy svázala do uzlíku.
6. A teď ještě jedna vychytávka. Aby se stahovadlo dobře stahovalo a nebyly k tomu potřeba obě ruce, ale jen jedna. Protáhla jsem pevnější niť jednou dírku stahovadla a asi na délku 2 cm jsem stahovadlo přišila. Z nitě mi tak vzniklo jakési očko, které drží stahovadlo. Při zatačení se tak stahovadlo zatáhne, ale zůstane 2 cm od rukavice a není potřeba druhé ruky. Snad to je více pochopitelné z fotky.



1 komentář: