pondělí 24. dubna 2017

Jáhlový beránek

Je to můj oblíbený recept z doby, kdy byly ještě děti malé a potřebovala jsem péci bez cukru. Lze upéci i jako mufinny. Jen je dobré je ze shora přikrýt, aby těsto neoschlo.

Ingredience:
1/2 kg ovesných vloček (já někdy používám i drcené, ale pak moc neproplachuji)
1 l rýžového mléka (kupuji v DM, mají ho bez cukru, přirozeně sladké)
1/2 šálku ječmenného sladu (kupuji ve zdravé výživě)
1 šálek jáhel
1 šálek větších rozinek
špetka soli

Ovesné vločky rychle na sítu propláchneme, v míse zalijeme 1 šálkem mléka a necháme odstát.
Jáhly 2x spaříme a uvaříme ve zbytku mléka a sladu se špetkou soli (Já vařila ve vodě - tentokrát s cukrem, slad jsem zapomněla koupit).
Zchladlé jáhly smícháme s vločkami a rozinkami. Dáme do vymazané a vysypané formy na beránka a asi hodinu pečeme (na 180 st. C).
Pocukrujeme ovesným mlékem a ozdobíme: připevníme oči a na krk pověsíme stužku s rolničkou.

Zdroj: kalendář tradic, který můžete používat každý rok tzv. nekonečný kalendář (je opravdu skvělý, obsahuje nejen zdravé recepty, ale i popis našich tradic a nápady na tvoření pro děti dle ročního období)
http://kalendar-tradic.aspone.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat