pátek 28. září 2018

Penál na pastelky



Tak jsem dneska ušila penál na pastelky, na 36 kusů, ořezávátko a gumu.

Napíši jen stručný návod:
Penál je na šířku překlápěcí, zapínací na zip (v první fázi na tkalouny - zip teď ve správné velikosti nemám). S ořezávátkem a gumou v návodu není počítáno (přidávala jsem ještě 3 cm)
1) spočítáme velikost látky
já měla pastelky na šířku 1,5 cm x 36 kusů = 54 cm + přídavek na střed (penál bude překlápěcí) 3 cm + 3 cm okraje po stranách pastelek + 3 cm na švy = 63 cm šířka látky
výška látky - dle výšky pastelky + 3 cm okraje po stranách pastelek + 3 cm na švy = 26 cm

2) nastříháme látku vnější 63 x 26 cm
látku vnitřní 63x26 cm - to používám šusťák
výplň

3) sešpendlím výplň s vnitřní látkou tak, aby vnitřní látka byla lícem nahoru

4) na líc vnitřní látky s výplní si předkreslím, kde přesně budu přišívat gumu pro jednotlivé pastelky. Na gumu jsem si udělala 2.5 cm chlívečky (2/3 obvodu trojhranné pastelky), které jsem pak našívala v intervalu 1.5 cm na látku. Tím vznikly ouška na pastelky, která přesně sedí.
Našívala jsem 18 chlívečků na jednu půlku látky a 18 chlívečků na druhou půlku látky.

5) Lícem k líci jsem přidala vnější látku. Našpendlila okolo s tím, že jsem nechala cca 10 cm volných pro obrácení látky. Sešila. Obrátila.

6) Zahla jsem neprošitý kus a prošila jsem látku kolem dokola celého penálu.

7) Přišila zip (nebo stužky).

PS: fotila dcerka, je to trochu mázlé




Žádné komentáře:

Okomentovat