neděle 29. ledna 2017

Nahřívaná sůl - solný obklad

Zjistila jsem, že moje kamarádky z tancování neznají solný obklad. To je můj velký pomocník v zimním období. Používám ho několikrát do týdne a dokonce se o něj děti někdy hádají, kdo ho bude mít první. Tady je:

Příprava a aplikace:
Pytlík soli vysypeme na pekáček a v troubě důkladně prohřejeme. Já sypu do pekáčku a ohřívám na plotně. Občas promíchám. Pozor, pánvičku lze poškrábat.
Rozehřátou sůl dáme do bavlněného pytlíku, přivážeme do oblasti ledvin a necháme působit do vychladnutí.
Já dávám dětem večer do postele, aby si prohřály nohy.

Použití: 
Obklad dáváme tehdy, pokud máme významně studené nohy a ruce, jsme zimomřiví a máme problém se zahřát.

To může být:
- na počátku nemoci
- u oslabených lidí
- u lidí se slabými ledvinami
- vrátíme-li se v zimě z teplých krajin a potřebujeme, aby se organismus se změnou vyrovnal.


Další možnost využití:
Pokud je horečka, čelo i hlava jsou horké, ale nohy jsou studené. V tomto případě je třeba zahřát nohy. Nejlepší způsob je pomocí soli. Sůl nahřejeme na sucho v troubě nebo na pánvi (doporučuji né teflonovou - minule jsem si ji poškrábala), nasypeme do misky a dítě si dá do soli chodila. Můžeme také teplou sůl nasypat do ponožek a dítěti je obléknout. Horkost soli je třeba vyzkoušet nejdříve na sobě, abychom dítě nepopáli.

Zdroj: Radost ze zdravých dětí - Vladimíra Strnadelová a Jan Zerzán

Žádné komentáře:

Okomentovat